Vítám vás na svém blogu . A zvu vás, pojďme sdílet své radosti, ať je svět kolem nás přátelský.
Carpe diem! (Užij dne! - latinské rčení)





Všechny autorské příspěvky podléhají autorskému zákonu.

pondělí 23. listopadu 2009

Zase padl jeden ,dva ,deset,sto...

Mám ráda předvánoční čas, protože mám ráda Vánoce, které pokládám za nejkrásnější svátky v roce. I když na některé Vánoce vzpomínám nerada. Jak taky, když mně 25.prosince zemřela moje milovaná babička Anna . Dlouho se mi vracel pořád stejný sen . Jdu na návštěvu do nemocnice za babičkou a když otevřu dveře jejího pokoje, je tam čistá postel , ale babička v ní není . Pořád vidím ty ruce spolupacientek, které na mou otázku , kde je babička, jen mávly nahoru k nebi . Byl to šok, který bych nikomu nepřála. Moje babička v noci z 24. na 25.prosince odešla. Po čase se bolest zmenšila a dnes už vzpomínám na babičku a její výborný bramborový salát, který jsem jako malá holka chodila ujídat ještě před večeří Štědrého dne.


Ale dnes jsem chtěla psát o nečem jiném . V tento předvánoční čas se zdobí města, městyse a vesnice a stalo se zvykem po roce 1989 , ozdobit náměstí či náves urostlým smrkem či jedlí . Kolik jich padne na tuto předvánoční výzdobu snad ani nelze spočítat . A to mně strašně zlobí . Za dvacet let, co takto stavíme stromy na náměstích a většinou na jedno místo , by na některých místech , kdyby se ovšem chtělo , mohly být už vzrostlé živé stromy, které stačilo v roce l989 zasadit. Každý rok strom o něco povyroste a za dvacet let by stály , alespoň na některých náměstích (tam , kde to jde) pěkné stromy. Nechápu , proč to už někdo zodpovědný neudělal. Vím, že se částečně kácejí stromy, které mají občané na svých pozemcích a překážejí , tak je nabídnou k výzdobě městu . Ale je tady pořád to ale...Každý rok je mi stromu, který staví moje město na náměstí, líto . A z duše se mi protiví slavnostní rozsvícení takového stromu s následným ohňostrojem , kdy to na náměstí bývá jak na střelnici .Tak u nás začíná Advent. A ten vlastně znamená něco zcela jiného , než to , co se zde každoročně odehrává . A tak si myslím , že ne ke každé tradici je třeba se vracet. Tradice rozsvícení vánočního stromu na náměstí by podle mého soudu mohla vypadat i jinak . Měli jsme se více vrátit ke kořenům a vrátit Adventu jeho prapůvodní rozměr. Tak , jak se staví vánoční strom v našem městě už 20 let, to je nejpohodlnější. A já si myslím , že i nejhorší.

Tahle každoroční podíváná není zkrátka můj šálek kávy.Kultura vypadá i jinak .

Žádné komentáře:

Okomentovat