Vítám vás na svém blogu . A zvu vás, pojďme sdílet své radosti, ať je svět kolem nás přátelský.
Carpe diem! (Užij dne! - latinské rčení)





Všechny autorské příspěvky podléhají autorskému zákonu.

neděle 1. listopadu 2009

Jak nás Vyšší moc připravila o 15 000 Kč

Nevím jak Vy, ale já na Vyšší moc nevěřím . Jsem racionální člověk , který rád používá mozek a hlavně tzv. selský rozum . Ctím přírodní zákony a až na malé vyjímky, si s jejich pomocí dovedu vysvětlit všelijaké záhady.V roce 2009 v červnu se přes naše město přehnala vichřice.Vítr hučel, stromy se nakláněly, listy lítaly a prudce zapršelo . Po tomto řádění živlů, které netrvalo moc dlouho, se vše uklidnilo a vrátilo do starých kolejí . Druhý den , když jsem šla na nákup, potkala mně jedna známá a sdělila mně, že by nechtěla být poslem špatných zpráv, ale zeptala se , zda jsem byla dnes na hřbitově. Domnívala se, že náš rodinný hrob byl zle poničen tou lantrají , která se přes město přehnala. A opravdu . Žulový pomník byl skácen na žulové desce, která byla uražena v rozích a prasklá . Pomník naší rodiny, zhotovený v době 1.republiky, byl zničen . Ze vzdálenosti cca 30 metrů přiletěla silná lipová větev a udělala dílo zkázy . Škodu pečlivě zdokumentoval pracovník městského úřadu . Prý pro pojišťovnu, kde je město pojištěno . Jejich pojistka zodpovědnosti za škodu je však vystavěna zcela zvláštně. Půda památného Orebu je církevní, lípy jsou města (na ně se vztahuje pojistka) a pomníky jsou občanů . Pojišťovna provedla na místě šetření terénním pracovníkem a ten ujistil poškozené , že škodu pojišťovna uhradí .Dali jsme tedy pomník opravit a zaplacenou fakturu na víc než 15000 kč jsem osobně doručila na pobočku České pojišťovny .Ve 3 hodiny odpoledne ve čtvrtek .A považte, že v pátek v 10,30 jsem měla v poštovní schránce dopis ČP . Sdělení bylo v tom smyslu , že pojišťovna z pojistky městského úřadu nic neproplatí, protože bylo prokázáno , že se jednalo o vichřici a tudíž jsme si škodu nemohli způsobit sami. Jak mazané .To by nás "nenapadlo".Když se mi to všechno rozleželo v hlavě , řekla jsem si , že se zeptám přímo pana starosty, jak se město zachová k poškozeným občanům , kteří na té katastrofě také neměli žádnou zásluhu a přesto mají na svém majetku vysoké škody. A víte ,co jsem se dozvěděla od mého zastupitele? Doslova : situace byla způsobena tzv.Vyšší mocí a tudíž pro město se jedná o vyřízenou záležitost a rada se tím ani zabývat nebude.Na mou otázku , zda ani ze slušnosti by město nemělo, alespoň symbolickou částkou ,občany odškodnit, bylo mi řečeno , že Vyšší moc (terminus technikus) je Vyšší moc. A tak tedy občane, poraď si , jak umíš. My si myjeme ruce.
A mně od té doby v hlavě vrtá otázka: proč si město platí posudky dendrologa, který má pravidelně kontrolovat stav městské zeleně? Proč a hlavně na co má město uzavřenou pojistku na lípy na památném Orebě ? A tak jsem dospěla k názoru , že věřit na Vyšší moc se vyplatí . Někomu. Je to jako zaklínadlo , které se dá použít vlastně kdykoliv i proti občanům, které zastupitel zastupuje. Vyšší moc je holt Vyšší moc a s tím nic nenaděláte.

1 komentář:

  1. Smutné kam se ten dohrabal. Až se Vyšší moc stane oficiálním stanoviskem tak už pojišťovny nebudou muset platit nic. Považujeme-li totiž za Vyšší moc boha, tak argumentace:že za to může bůh... bude všudypřítommná.(Ovšem pokud by se tak zvýšil počet křesťanů tak to nemusí mít jen tu zlou stránku:D

    OdpovědětVymazat