Vítám vás na svém blogu . A zvu vás, pojďme sdílet své radosti, ať je svět kolem nás přátelský.
Carpe diem! (Užij dne! - latinské rčení)





Všechny autorské příspěvky podléhají autorskému zákonu.

středa 21. října 2009

Za všechno může Zdena...

Mám ráda staré lidové zvyky, kroje , ruční práce , které jsou dnes už skoro zapomenuté , písničky a perníčky. Celá léta sbírám recepty na pečení perníčků, ukládám je do desek a dnes už mám pěknou sbírku námětů, receptů a taky vychytávek pro pečení . Snad mně ani neunikla žádná u nás dostupná literatura o perníku. Ale mám jeden osvědčený recept na perníčky, který mi kdysi darovala moje kamarádka Zdena. Sama pekla a zdobila nádherné perníčky a tak jsem tento recept také použila. Od té doby uplynulo mnoho let, sesbírala jsem řadu jiných receptů , ale ten od Zdeny se mi zdá nejlepší a tak podle něho peču každý rok své perníčky a betlémky a nikdy mně ten recept nezklamal . A považte, že nyní jsem ještě probírala perníkové zlomky z loňských Vánoc a na mých perníčcích doposavad drží pevně tenké bílé linky bílkové polevy a perníčky jsou měkké a chutné .Takový to je vynikající recept . Blíží se Vánoce a mně už zase svrbí ruce. Probírám se svými náměty, píšu si, co budu vytvářet a prohledávám bednu s vykrajovátky, abych našla ta, která budu určitě potřebovat. Zadělám těsto , nechám chvíli zrát a budu péct.Vůně perníku provoní celý byt. Když před Adventem sestavuji betlémky, zdobím chvojím a červenou mašlí , mám v kuchyni obsazeny všechny plochy svými výtvory. A pak nastává nejkrásnější doba. Obdarování . Obdarovávám své blízké a přátele, těším se z jejich překvapení a radosti a kladu jim na srdce, že jim ten betlém musí vydržet až do Tří králů. Pak ať ho zbaští . Na příští Vánoce upeču jiný a ještě hezčí . Jenže, řada mých přátel nevydrží a to voňavé lákání pomalu ještě do Štědrého dne téměř spořádá. Naoko se zlobím , ale mám radost , že jim chutná a že se jim to líbí . A tak se už těším, až začnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat